īśvara-praṇidhāna

Yoga-sūtra I.24. fordítás és magyarázat 2. Isten definíciója II. – az anyagon túliság és feltételei

I.24_2_borító_isten
Első megközelítésben az I.24. sūtrában a szerző négy olyan dolgot említ, ami az egyéni lelkekkel ellentétben Istent nem érintheti meg (aparāmṛṣṭa). Az ebben a sūtrában felsorolt négy dolog az Úr sac-cid-ānanda természetéből a sat, vagyis a transzcendentális öröklét aspektust képviseli. Az első ilyen a kleṣák
Bővebben

Yoga-sūtra I.24. fordítás és magyarázat 1. Isten definíciója I. – a Legfelsőbb Úr egy személy

I.24_1_félistenek 2
 I.24. sūtra kleśa-karma-vipākāśayair aparāmṛṣṭaḥ puruṣa-viśeṣa īśvaraḥ Az Īśvara (Isten) olyan [transzcendentális tulajdonságokkal rendelkező] különleges Személy (puruṣa), akit nem érintenek meg a szenvedést kiváltó tényezők, sem pedig az anyagi tettek és azok visszahatásai, s akit semmiféle [fizikai születésbe
Bővebben

Yoga-sūtra I.23. fordítás és magyarázat 2. Az īśvara-praṇidhāna folyamatának „hatásmechanizmusa”

I.23_2_Boríto_Vyasa2
A védikus irodalom számos helyen foglalkozik az Úr iránti odaadás témájával (īśvara-praṇidhāna). A Bhāgavata-purāṇa a következőket mondja ezzel kapcsolatban: vāsudeve bhagavati bhakti-yogaḥ prayojitaḥ janayaty āśu vairāgyaṁ jñānaṁ ca yad ahaitukam “Az Istenség Személyiségének végzett odaadó szolgálat által az
Bővebben

Yoga-sūtra I.23. fordítás és magyarázat 1. A jóga leghatékonyabb eleme az Úr iránti odaadás (īśvara-praṇidhāna) gyakorlása

I.22_1 borító_Vaisnava
I. 23. sūtra īśvara-praṇidhānād vā Vagy [a szigorúan gyakorló jógik közül tartozzon valaki bármelyik említett kategóriába] az Isten iránti odaadással [eléri a célt]. [I.23.] Az előző sūtra magyarázatában rámutattunk arra, hogy a lelki eredményeket nagymértékben meghatározza az eltökéltségünk és a lelkesedésünk,
Bővebben

EZ CSAK EGY DEMO BOLT, NEM HASZNÁLHATÓ!